Frica de free-flow

Felicitari cu anticipatie!

User avatar
Instructor
Posts: 288
Images: 34
Joined: Mon Dec 19, 2011 11:53 am
Location: Bucuresti
Has thanked: 11 times
Have thanks: 61 times

Certificare:
NAUI Instructor #55391 - ANDI Technical Diver TSD
Locatie:
Bucuresti
Personal album
PostPosted: Sun Mar 04, 2012 10:11 pm
Nu este nevoie sa zic aici ce este un free-flow. Toti cunoasteti din practica, ma rog, poate unii din auzite, curgerea tampita a aerului din detentor. Uneori la intreaga putere a presiunii intermediare, alteori si mai rau (cum este in cazul cedarii diafragmei) De ce aduc subiectul asta. Am un Mares MR12 cumparat cam de un an de zile. Sincer, l-am tratat cam cu dezinteres. Ba chiar, in prostia mea, preferam un Oceanic PX2 cu piston decat Mares-ul. Probabil ca el, Mares-ul s-a suparat pe mine ca mi-a oferit niste mari surprize. Totul a pornit de la scufundarea de weekend de la Tyulenovo. Scufundarea a fost cu duble de 10L fara manifold, cu detentoare pe fiecare butelie. Pe una am avut un Dacor, pe celalata Mares-ul. Ei, Mares-ul pur si simplu m-a inebunit. Dadea aer atat de prost, cu atata zgarcenie, ca, la un momendat in timpul scufundarii chiar ametisem. Cand am schimbat detentoarele a fost o adevarata binecuvantare. Am presupus ca se colmatase cu ceva, asta fiind motivul functionarii proaste. Si m-am injurat in gand ca tocmai pe asta nu l-am servisat. Ajuns acasa, pregatesc cele necesare si incep sa-l desfac. Prima surpriza, detentorul era cu kit anifreeze cu ulei. Soc! Nu m-am asteptat. A doua surpriza: practic numeri pe degetele de la o mana piesele din el, extrem de putine! A treia surpriza. Mares-ul NU ARE ORINGURI in interior. Numai la Poseidon am mai intalnit asa ceva. Ma rog, am constatat ca desfacerea detentorului a fost absolut gratuita. Era curat ca lacrima in interior. L-am asamblat (atentie, nu miscasem reglajul de presiune din el, nu l-am mai desfacut, nu aveam de ce, am desfacut capacul cu tot cu reglaj) si l-am pus la bancul de reglare a presiunii. Soc extrem!!! Nici acum nu-mi vine sa cred. Presiunea intermediara era de 6 Bari!!! Pentru cine nu stie, marea majoritate a detentoarelor functioneaza la o presiune interna intre 8.8 si 10.2 bari, exceptie facand unele modele de Poseidon care ajung pana la 12.5 bari. Intrebarea era cat de rahatit pe tine de frica free-flow-ului trebuie sa fii ca sa iei un detentor de ape reci, cu antifreeze hidraulic si sa-l reglezi la o presiune intermediare de un nivel aberant de mic. M-am razbunat si l-am reglat la 10 bari. Acum merge saracu' de nici nu zici ca respiri din detentor ci din atmosfera. Usor si fara niciun efort.
Proud member of the Earth.
Top
User avatar
Instructor
Posts: 288
Images: 34
Joined: Mon Dec 19, 2011 11:53 am
Location: Bucuresti
Has thanked: 11 times
Have thanks: 61 times

Certificare:
NAUI Instructor #55391 - ANDI Technical Diver TSD
Locatie:
Bucuresti
Personal album
PostPosted: Mon Mar 05, 2012 7:40 pm
Da, tocmai. Insa eu ma gandeam asa... Ce frica psihotica a avut omul de a reglat regulatorul la 6bari. De era sa ma sufoc cu el.
Proud member of the Earth.
Top
User avatar
Instructor
Posts: 288
Images: 34
Joined: Mon Dec 19, 2011 11:53 am
Location: Bucuresti
Has thanked: 11 times
Have thanks: 61 times

Certificare:
NAUI Instructor #55391 - ANDI Technical Diver TSD
Locatie:
Bucuresti
Personal album
PostPosted: Mon Mar 05, 2012 8:20 pm
Pai asta este, aparent detentorul functiona corect. Si este greu sa-ti dai seama, la suprafata prin doua trageri din detentor ca aerul nu este suficient.
Proud member of the Earth.
Top

Return to DIY (proiecte homemade)

Who is online

Registered users: No registered users

cron