Regulatoare - Free flow la TR. II

Pentru un anumit echipament folositi sectiunea de Producatori

User avatar
Instructor
Posts: 287
Images: 34
Joined: Mon Dec 19, 2011 11:53 am
Location: Bucuresti
Has thanked: 9 times
Have thanks: 61 times

Certificare:
NAUI Instructor #55391 - ANDI Technical Diver TSD
Locatie:
Bucuresti
Personal album
PostPosted: Tue Jul 17, 2012 9:32 am
Multi dintre noi ne-am confruntat cu free flow-uri neasteptate mai ales dupa ce am tavalit treapta a II a prin praf sau nisip. De cele mai multe ori, spalarea cu apa dulce a regulatorului rezolva problema. Daca regulatorul este vechi, nu a fost servisat de multi ani, sau este facut de o firma al carui nume nu-l spun aici :) , o sa avem, surpriza ca spalatul treptei sa fie frectia de pe urma la piciorul de lemn. Nu rezolva nimic. De ce?
In attachment putem observa turnul unei trepte II desfacut care lasa sa se vada supapa revolver (seat).
uzura_tr-2.jpg

Seatul este supapa care coordoneaza flow-ul la cerere, ea este legata de o parghie care este actionata de membrana de la tr. II. In momentul in care scafandrul trage din detentor, creaza subpresiune in camera, membrana se deformeaza si actioneaza parghia care care trage seatul de pe pahar, lasand sa intre aerul in tr. II si de acolo in plamanii scafandrului. Garnitura de cauciuc a seatului este impinsa de catre un resort pe "pahar" - un guler conic al carui rol este sa nu lase sa patrunda aerul in Tr. II. Daca pe supapa ajunge mal, nisip, paharul nu va putea etansa pe garnitura iar detentorul va da free-flow. Muchiile cu care paharul intra in cauciucul garniturii seat-ului fiind destul de subtiri, dupa ceva vreme, mai ales daca regulatorul nu este folosit o perioada mai lunga, acestea sapa un sant in cauciuc. In general seatul nu are o pozitie fixa pe axa, el oscileaza. Astfel cand reuseste sa suprapuna santul pe pahar, regulatorul va functiona normal. Cand paharul nu mai intra pe santurile create de uzura, gata! avem un free-flow de toata frumusetea. Vorbeam mai sus de "o anumita marca de detentoare". Repet, nu vreau sa spun despre ce marca este vorba. Ei si-au castigat notorietate prin faptul ca detentoarele lor sunt usor de utilizat si dau foarte mult aer. Putin stiu insa ca aceste rezultate sunt obtinute in dauna fiabilitatii. In cazul lor, ansamblul pahar-seat este din plastic, iar cauciucul supapei este foarte moale, tocmai pentru ca functionarea sa fie cat mai "soft". Acest lucru duce, in cazul unei perioade mai lungi de nefolosire, la saparea unor santuri groaznice in seat, chiar si pentru un regulator nou.

Remediere:
- remedierea se poate face prin schimbarea service kitului, orice service kit pentru tr. II contine si seatul
- in cazul in care nu se poate obtine un service kit, este posibila slefuirea garniturii, incet si in plan pana la scoaterea santurilor.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Proud member of the Earth.
Top

Return to Service si intretinere (discutii generale)

Who is online

Registered users: No registered users

cron